30.09.2011

Egentligen

Egentligen är allt bra.
Egentligen.
Vad betyder egentligen egentligen?

Jag tänker efter. Jag känner efter.
Egentligen...
Det betyder att det skulle kunna vara bra...egentligen...
Om det inte hade varit för att.
Ja vad?

De yttre omständigheterna är positiva.
Allt verkar bra.
Men.
Min insida säger mig att det egentligen skulle kunna vara bättre.
Jag känner mig osäker inombords, fast jag visar en stabil fasad.
Vad är det jag vill - egentligen?

Vill jag att det egentligen är bra eller vill jag egentligen att det är bra?

Vad vill jag egentligen?
Och varför säger jag egentligen egentligen?

1 Kommentar:

  1. Egentligen vill du ha det du är värd - ett kärleksfullt liv :-) KRAM!
    Överraskningen/erbjudandet är en annan bostad, en stor lägenhet inne i stan :-)

    AntwortenLöschen