03.03.2012

Smyger

Jag märker att jag smyger med mycket här hemma. Tassar på tå, tiger, undviker.

Min man lägger sig ofta tidigt. Jag sitter uppe länge, ensam.
Det har blivit en vana för mig att jag lägger mig först när han sover.
Då smyger jag i säng.
Nyligen berättade jag för en väninna hur jag går tillväga.
För varje snarkning tar jag ett steg fram till sängen.
När han snarkar lyfter jag täcket. Vid nästa snarkning sätter jag mig.
Vid nästa lägger jag mig och vid nästa snarkning drar jag täcket över mig.
Sen tar jag ett djupt andetag, andas ut och försöker sova.

Jag tiger om mycket. Berättar inte allt som jag gjort, hört eller sett.
Antingen är det inget han intresserar sig för, eller så ger det honom bara en
grund att bli irriterad. Vi pratar inte mycket om vad som hänt under dagen.
Egentligen pratar vi nästan inte alls med varann.

Jag smyger även med saker. Nyligen köpte jag mig en laptop, som han inte
vet om. Där kan jag skriva utan att han kan kontrollera mig. Men det är bara
en tidsfråga innan han upptäcker den. En gång sparkade han sönder en dator
i ett vredesutbrott och jag är rädd för att han kan göra det igen. Därför gömmer
jag min laptop.

Jag läser böcker som han inte intresserar sig för. Jag skriver en blogg som han
inte vill se. Jag har hundratals foton som han aldrig sett.
Vi gör nästan inget gemensamt. Lever bara BREDVID varandra.

Jag lever bredvid en man som jag smyger, tiger och gömmer saker för.

3 Kommentare:

  1. Önskar att du snart finner ett annat sätt att leva, ett du förtjänar och har rätt till!
    Och att du gör det högljutt så att det hörs till andra sidan bergen och tillbaka!
    Kram

    AntwortenLöschen
  2. Varför kan han inte vinna på lotto, hitta nån annan och DRA!!? Kram vännen.....

    AntwortenLöschen
  3. Håller med Lippe plus mera Kärlek och Styrka till dig <3

    AntwortenLöschen