08.06.2012

Kan jag?

Kan jag sova i den säng där jag en gång legat kallsvettig av rädsla?
Vill jag kyssa de läppar som en gång spottat mig i ansiktet?
Får jag känslor för någon som en gång sagt hur han hatar mig?
Kan jag le mot den blick som man  en gång har dödat mig med?
Vill jag bli smekt av de händer som en gång har slagit mig?
Vill jag bli kramad av de armar som rivit sönder mina kläder?
Kan jag glömma vad som en gång skett?
Kan jag förlåta det man en gång utsatt mig för?

Hur mycket jag än vill så vet jag inte om jag kan.
Hur lång tid jag än behöver vet jag inte om det räcker.
Hur mycket han än ändrar sig, vet jag inte om jag vågar.

3 Kommentare:

  1. Från mitt hjärta till ditt........KÄRLEK

    AntwortenLöschen
  2. Lämna...
    /Mr. Nice Guy

    AntwortenLöschen
  3. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    AntwortenLöschen